Oglasi - Advertisement

Kineska kompanija China Railway International Co. Ltd, koja je bila odgovorna za rekonstrukciju željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je nedavno došlo do urušavanja nadstrešnice i tragične smrti 14 osoba, ista je kompanija s kojom su Željeznice Republike Srpske i Ministarstvo saobraćaja i veza RS potpisali sporazum o rekonstrukciji željezničke infrastrukture u Republici Srpskoj.

Tokom ljeta, direktor Željeznica RS, Slađan Jović, i ministar saobraćaja i veza, Nedeljko Čubrilović, posjetili su Kinu kako bi potpisali sporazum o razumijevanju s ovom kompanijom, nagovještavajući mogućnost početka radova već sljedeće godine, uz investiciju od 100 miliona eura.

Sadržaj se nastavlja nakon oglasa

Jović je za portal Capital izjavio da, poučeni nesretnim iskustvom iz Novog Sada, planiraju pristupiti saradnji s kineskim izvođačima s mnogo većom opreznošću, naglašavajući da će struka imati odlučujuću riječ u svakom segmentu projekta.

“Jasno smo im naznačili naše prioritete. Početak realizacije projekta sada zavisi od Ministarstva saobraćaja i veza RS i Ministarstva finansija RS,” rekao je Jović.

Predviđena je modernizacija željezničkih pravaca od Jošavke prema Prijedoru i Novom Gradu, dok se nakon toga planira realizacija trase između Bosne i Hercegovine i Srbije, uključujući pravac od Doboja preko Tuzle i Zvornika do Rume. Jović je spomenuo da će u projekt biti uključena i Svjetska banka. Treći planirani projekt odnosi se na koridor Vc, tačnije dionicu od Šamca do Maglaja. Ukupna vrijednost ovih projekata biće poznata po završetku projektne dokumentacije.

Krajem maja, Jović i Čubrilović sastali su se s predstavnicima kompanije China Railway International Co. Ltd, a prema dostupnim informacijama, ova kompanija iskazala je ozbiljan interes za investicije u željeznički saobraćaj u Republici Srpskoj.

Osim toga, ministar Čubrilović je prošle godine u septembru potpisao memorandum o saradnji s kineskom kompanijom Qiqihar Rolling Stock Co. LTD (CRRC), koji omogućava unapređenje kapaciteta radionica Željeznica RS i otvara vrata za nabavku lokomotiva i vagona od ove kompanije.

U stručnoj javnosti pojavili su se komentari da se ovakav način nabavke opreme može smatrati neravnopravnim, jer ograničava konkurenciju na tržištu, navodi Capital.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here