2 C
Sarajevo
11/07/2025
NaslovnicaAutoNjemačka autoindustrija u slobodnom padu: Za godinu izgubljeno 51.500 radnih mjesta

Njemačka autoindustrija u slobodnom padu: Za godinu izgubljeno 51.500 radnih mjesta

Njemačka automobilska industrija, nekada ponos i motor privrede, nalazi se u ozbiljnoj krizi. Prema najnovijoj studiji računovodstvene kompanije EY (ranije Ernst & Young), u samo godinu dana izgubljeno je više od 51.500 radnih mjesta, što čini gotovo 7 posto ukupne radne snage u ovom sektoru.

Ovaj pad predstavlja gotovo polovicu od ukupno 114.000 radnih mjesta izgubljenih u Njemačkoj tokom istog perioda, a zabrinjavajuće je da se trend ubrzava od 2019. godine i globalne pandemije COVID-19. Samo u automobilskoj industriji od tada je nestalo oko 112.000 radnih mjesta, od čega skoro polovina u posljednjih 12 mjeseci.

Gubici na tržištu SAD-a i Kine

Glavni razlog za ovako dramatičan pad leži u slabljenju izvoza. Sjedinjene Američke Države, najveće pojedinačno tržište za njemačke automobile, bilježe pad uvoza od oko 10 posto, dok su dodatne carine dodatno pogoršale situaciju. Još veći udarac stigao je s kineskog tržišta, tradicionalno drugog najvažnijeg za Njemačku – u posljednjem tromjesečju zabilježen je pad od 14 posto.

U međuvremenu, kineska automobilska industrija doživljava procvat, nudeći jeftinije i ekološki prihvatljivije električne automobile, čime sve više zadovoljava domaću potražnju i istiskuje njemačke proizvođače.

Masovna otpuštanja u velikim kompanijama

Veliki proizvođači poput Mercedesa, Volkswagena, Audija, Boscha, Continentala, ZF-a i Porschea već su krenuli u masovna smanjenja troškova, a najteže su pogođeni upravo pogoni u Njemačkoj. Pored globalne konkurencije, problem dodatno produbljuju rast cijena energije i značajan pad dobiti. Samo u prvoj polovini 2025. godine BMW, Mercedes i Volkswagen izvijestili su o osjetnom smanjenju profita.

Mladi inženjeri bez perspektive

Poseban alarm izaziva činjenica da Njemačka po prvi put nakon dugo vremena bilježi rast nezaposlenosti među mladim diplomiranim inženjerima. Stručnjaci upozoravaju da će upravo oni najviše osjetiti posljedice krize, jer se otvara sve manje novih radnih mjesta.

Ako se trend ne preokrene, mladi će biti prisiljeni potražiti posao u drugim industrijama, a država će morati uvesti posebne programe podrške kako bi ublažila udar nezaposlenosti.

Crne prognoze

Prema analizi EY-a, perspektive nisu optimistične – otpuštanja bi mogla biti još masovnija zbog nastavka programa smanjenja troškova i restrukturiranja. Njemačka autoindustrija, koja je decenijama bila sinonim za kvalitet i tehnološki napredak, sada se suočava s najvećom krizom u svojoj modernoj historiji.

POVEZANI PROIZVODI

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

- Advertisment - Fast Track reklama

NAJPOPULARNIJE

NEDAVNI KOMETARI