Oglasi - Advertisement

Digitalna platforma Booking.com suočila se s presudom Europskog suda (ECJ), koja potencijalno ograničava konkurenciju putem ugovornog određivanja cjenovnog praga za hotelski smještaj. Prema ovom rješenju, hoteli često u ugovorima s internetskim platformama prihvaćaju načelo cjenovnog pariteta, što znači da se obavezuju da na vlastitim stranicama i na stranicama konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene.

Njemački regulator za tržišno takmičenje prethodno je zabranio ovu praksu, smatrajući je nepoštenom, dok je Evropska komisija ograničila zabranu samo na hotele. Prema Evropskom zakonu o digitalnim tržištima, velike internetske platforme ne smiju imati ugovorne odredbe o cjenovnom “paritetu” i slične mjere.

Sadržaj se nastavlja nakon oglasa

U svojoj presudi, Europski sud je utvrdio da Booking.com nije uspio dostaviti dokaze koji bi opravdali primjenu takvih klauzula. Sudije su rekle: “Nije dokazano da su klauzule o paritetu cijena, bilo široko bilo usko definisanom, objektivno potrebne da bi se ostvario glavni poslovni cilj niti da su razmjerne cilju koji se njima želi postići.”

Odredbe o paritetu cijena predstavljaju specifične ugovorne klauzule koje ograničavaju slobodu kompanija u poslovanju, poput zabrane međusobne konkurencije i isključivih sporazuma o nabavci. U suštini, ovakve klauzule bi mogle predstavljati kršenje propisa o ravnopravnom takmičenju, ali EU dopušta njihovu primjenu pod uvjetom da su ograničene i ključne za ostvarivanje zacrtanog ekonomskog cilja.

Sud je zaključio da bi odredba Booking.com-a o cjenovnom pragu za hotelski smještaj mogla ograničiti konkurenciju među digitalnim platformama, potencijalno istisnuvši manje i nove tržišne aktere. Također, istaknuli su da ta odredba nije ključna za ekonomsku održivost Booking.com-a.

Iako je sud konstatovao da odredba ne predstavlja kršenje propisa o ravnopravnom tržišnom takmičenju, Booking Holdings je izrazio razočaranje presudom. U saopštenju su naglasili da vjeruju da su klauzule o paritetu u Njemačkoj bile nužne i proporcionalne u odnosu između smještajnih partnera i Booking.com-a, te da platforma posluje na konkurentnom tržištu.

Ova presuda mogla bi značajno utjecati na način na koji internetske platforme postavljaju cjenovne politike, a time i na konkurenciju unutar sektora hotelskog smještaja. Naime, smanjenje ograničenja može otvoriti vrata novim akterima na tržištu, što bi moglo donijeti koristi potrošačima kroz niže cijene i širu ponudu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here