Oglasi - Advertisement

Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, planira zatvoriti najmanje tri fabrike u Njemačkoj, otpustiti desetine hiljada radnika i smanjiti kapacitet preostalih fabrika u zemlji. Ovaj drastični potez dolazi kao dio šire restrukturacije kompanije, saopćila je, u ponedjeljak, predsjednica radničkog vijeća Daniela Cavallo.

Kompanija već sedmicama pregovara sa sindikatima o planovima za smanjenje troškova, uključujući mogućnost zatvaranja tvornica u Njemačkoj, što bi predstavljalo ozbiljan udarac za industrijsku moć te zemlje. Volkswagen je u ponedjeljak potvrdio potrebu za restrukturiranjem, najavivši konkretne prijedloge koji će biti izneseni u srijedu.

Sadržaj se nastavlja nakon oglasa

“Uprava je apsolutno ozbiljna u vezi s ovim potezima. Ovo nije samo prijetnja u sklopu kolektivnog pregovaranja,” rekla je Cavallo radnicima u Volkswagenu u Wolfsburgu, najvećem postrojenju kompanije. Cavallo je dodala da je ovo početak “rasprodaje” najveće industrijske grupe Njemačke na njenom matičnom tržištu.

Ove izjave ukazuju na značajnu eskalaciju sukoba između radnika i uprave Volkswagena, koja se suočava sa visokim troškovima energije i rada, konkurencijom iz Azije, padom potražnje u Europi i Kini, te sporijom tranzicijom prema električnim vozilima od očekivanog. Cavallo je pozvala njemačku vladu da izradi strategiju za spas njemačke industrije.

Uprava Volkswagena izjavila je kako će u srijedu iznijeti prijedloge o tome kako smanjiti troškove rada. U saopćenju su istaknuli da je situacija ozbiljna te da su “bez sveobuhvatnih mjera za povratak konkurentnosti, ulaganja u budućnost neodrživa.”

Član uprave Volkswagena, Gunnar Kilian, dodao je da su troškovi u njemačkim fabrikama i do 50% viši u odnosu na konkurenciju. Thomas Schaefer, šef Volkswagenovog brenda, naveo je da njemačka postrojenja nisu dovoljno produktivna.

Volkswagenovi problemi dolaze u trenutku kada su i drugi njemački proizvođači automobila, poput Mercedesa, najavili dodatne mjere štednje zbog pada dobiti. Porsche, koji je u većinskom vlasništvu Volkswagena, smanjuje broj prodajnih mjesta u Kini zbog slabe potražnje.

Uz sve navedene izazove, njemački proizvođači automobila strahuju od posljedica trgovinskog rata između EU i Kine, s obzirom na to da bi ove sedmice trebali stupiti na snagu visoki EU carinski nameti na kineska električna vozila, prenosi Reuters.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here