Na lokalitetu Komadinovo vrelo nedaleko od Jablanice gdje je 80-ak metara pruge doslovno ostalo visjeti u zraku nakon smrtnosnih poplava i odrona, potpuno je drugačija slika. Radnici turske kompanije “Cengiz”, koja je donirala radove na rekonstrukciji pruge, očitali su lekciju svima i pokazali kako se, zapravo, radi na terenu.
Specijalne mašine
Za svega pet dana od početka radova taj lokalitet, kako smo se jučer uvjerili, izgleda gotovo neprepoznatljivo. U danima vikenda uspjeli su raščistiti kompletan teren i pripremiti lokalitet za ulazak specijalnih mašina uz pomoć kojih su isječeni pragovi i šine pruge.
Prethodno su kompletno područje uz samu magistralnu cestu Mostar – Sarajevo zaštitili ogromnim kamenim blokovima koje su izvlačili s područja iznad pruge, a koje se bilo skotrljalo niz stijene i padine. Praktično, na taj način su raščistili sami teren iznad pruge.
Teška mehanizacija u hercegovačkom kršu gotovo da se ne gasi. Uz pomoć bagera, buldožera, kamiona, valjaka 15-ak radnika, koji su na terenu “od zvijezde do zvijezde“, obavljali su radove na iskolčavanju mjesta za šipove, kako nam je rečeno na licu mjesta.
S obzirom na vrstu tla na kojem se izvode radovi, radnici “Cengiza“ rade duboko temeljenje, odnosno na šipovima koji će, zapravo, poslužiti kao oslonac. Za to im je neophodna specijalna mašina domaće firme iz Jelaha s kojom ova turska kompanija, kako su nam ispričali radnici, ima dugogodišnju saradnju na brojnim projektima u BiH.
Dva šipa
S jedne strane, one sarajevske, kako su nam to ilustrirali, šipovi će ići će u zemlju 23 metra, a s mostarske 17 metara, dok je radijus obostrano 60 metara.
– Dnevno možemo uraditi maksimalno dva šipa, a radimo od sedam ujutro do sedam navečer – kazao nam je jedan od inžinjera na gradilištu.
Paralelno se vrše radovi i na pripremi platforme za upornjake mosta. Naime, na mjestu uništene željezničke pruge će biti izgrađen most. Podsjetimo, iz Vlade FBiH su izrazili očekivanja da će kompletan posao sanacije i rekonstrukcije pruge biti završen do kraja godine.
Ogromna šteta
Kolika je u ovom trenutku šteta za JP “Željeznice FBiH“ i domaće kompanije, nema tačnih podataka. Međutim, procjenjuje se da je ona prešla iznos od 10 miliona maraka.
Podsjetimo, zbog šutnje nadležnih u vezi s obnovom pruge radnici “Željeznica“ i GIKIL-a su svoje nezadovoljstvo iskazivali protestima. Vlada FBiH je sredinom novembra smijenila kompletnu tadašnju Upravu “Željeznica FBiH“.