Bosna i Hercegovina dobija novu dionicu autoputa: Završena trasa Nemila – Poprikuše, otvaranje u decembru

Redakcija
Autor
3 min čitanja
Adis Spahić / Faktor.ba

Bosna i Hercegovina dobila je još jednu važnu dionicu na Koridoru Vc – Nemila – Poprikuše, dugu 5,5 kilometara. Radove je izvodila turska kompanija Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.S., a riječ je o izuzetno kompleksnom i tehnički zahtjevnom projektu koji je sada u potpunosti završen i spreman za otvaranje.

Početak nove dionice nalazi se u blizini naselja Poprikuše, južno od Žepča. Trasa obuhvata niz kapitalnih objekata, uključujući tunel Golubinja (sada nazvan Bosna), mostove i vijadukte Golubinja 1, petlju i odmorište Golubinja, te mostove Željeznica, Bosna i Kovanići. U sklopu projekta izgrađena je i petlja Poprikuše te moderan Centar za kontrolu prometa.

Ovu dionicu Faktor je obišao sa šefom projekta, građevinskim inžinjerom Hasanom Coşkunom, koji je potvrdio da je sve završeno i da se otvaranje očekuje “za koji dan”.

„Završili smo sve radove – samo se čeka zvanično otvaranje“

Coşkun je kazao da je dionica zvanično završena 14. oktobra 2025. godine, nakon čega su odmah počeli tehnički pregledi.

– Došli smo do kraja sa ovom dionicom. Posljednji radni dan bio je 14. oktobar, a nakon toga su krenuli tehnički pregledi. Sada je sve završeno i čekamo zvanično otvaranje. Nadam se da će biti što prije – rekao je Coşkun, čestitavši građanima BiH 25. novembar – Dan državnosti.

Najduži tunel na Koridoru Vc: 3,6 kilometara kroz brdo

Ova dionica posebno je zahtjevna zbog velikog broja objekata, a njen najkompleksniji dio je impozantni tunel Bosna, najduži na cijelom Koridoru Vc.

– Tunel Bosna dug je 3,6 kilometara i ima dvije cijevi iste dužine. Bilo je mnogo zemlje za iskopati, bilo je teško, ali tunel danas izgleda odlično – navodi Coşkun.

Radovi na trasi počeli su sredinom 2021. godine, a najveći dio vremena upravo je utrošen na izgradnju tunela.

– Koristili smo dodatne materijale, turska ekipa je radila zajedno s lokalnim podizvođačima. Ugrađeno je više od 600 betonskih obloga, urađeno je 11 poprečnih veza, te velika proširenja na svakih hiljadu metara za zaustavljanje vozila – dodaje.

Moderna kontrola, nadzor 24 sata i stalna vatrogasna ekipa

Dionica je opremljena savremenim sistemima nadzora i sigurnosti.

– Sve će biti kontrolisano daljinskom komandom iz kontrolnog centra koji je izgrađen u okviru ovog projekta. To su dvije zgrade u kojima će raditi ekipa JP Autoceste FBiH. Tu će biti monitoring 24 sata, sve pokriveno kamerama, a poseban tim vatrogasaca bit će u punoj opremi spreman reagovati u svakom trenutku – istakao je Coşkun.

Uskoro i dionica Nemila – Vranduk

Paralelno s otvaranjem trake Nemila – Poprikuše, očekuje se i puštanje u promet dionice Nemila – Vranduk, čime će građani dobiti nove kilometre modernog autoputa na pravcu Zenica – Doboj. Ova dva projekta dodatno će ubrzati saobraćaj i povezivanje sjevernog dijela zemlje.

Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *