Dok se uskoro očekuje otvorenje novih 11 kilometara autoceste na dionici Nemila – Golubinja, radovi na jednoj od najzahtjevnijih faza Koridora 5C, dionici Ponirak – Vranduk kod Zenice, napreduju punom dinamikom. Prema trenutnim planovima JP Autoceste FBiH, ova dionica trebala bi biti završena i puštena u promet do ljeta 2026. godine, čime bi se omogućilo potpuno povezivanje Sarajevskog i Zeničko-dobojskog kantona sve do Žepča.
Iz JP Autocesta FBiH za Klix.ba su potvrdili da se na trasi radi bez prekida, uprkos ulasku u zimski period i otežanim uslovima za izvođenje građevinskih radova. Na terenu je angažovano oko 300 radnika, a na pojedinim pozicijama rad se obavlja u tri smjene, 24 sata dnevno i svih sedam dana u sedmici.
“Radovi teku vrlo dobro. Gdje god je to tehnički moguće, radimo u punom kapacitetu kako bismo maksimalno iskoristili resurse i ubrzali napredak”, naveli su iz Autocesta FBiH za Klix.ba.
Naglašavaju da se radovi neće zaustavljati ni tokom zimskih mjeseci, uz provođenje posebnih mjera zaštite materijala, opreme i sigurnosti radnika, dok se tehnički i geološki izazovi rješavaju paralelno s napredovanjem projekta.
Dionica Ponirak – Vranduk duga je 5,3 kilometra, ali zbog izrazito strmog i geološki složenog terena ubraja se među najkompleksnije na Koridoru 5C. Najznačajniji objekti na trasi su mostovi Vranduk 1 (390 m) i Vranduk 2 (340 m), tunel Vranduk (400 m), te tri vijadukta ukupne dužine oko 300 metara.
Specifičnost projekta je razdvojen lijevi i desni kolnik, i tlocrtno i visinski, zbog činjenice da autocesta prolazi kroz veoma strme padine. Veliki dio trase izvodi se u zasjeku, zbog čega je projektovan i znatan broj visokih potpornih zidova koji se rade tehnologijom armirane zemlje.
Prema trenutnim projekcijama, očekuje se da će potpuno povezivanje ove dionice s dionicom Nemila – Poprikuše biti omogućeno tokom ljeta 2026. godine, čime bi se omogućilo kontinuirano putovanje autocestom od Sarajeva do Žepča.
