Radovi na dionici Ponirak – Vranduk: Na gradilištima 300 radnika, povezivanje Sarajeva i Žepča do ljeta 2026. godine

Redakcija
Autor
2 min čitanja
Foto: JP Autoceste FBiH

Dok se uskoro očekuje otvorenje novih 11 kilometara autoceste na dionici Nemila – Golubinja, radovi na jednoj od najzahtjevnijih faza Koridora 5C, dionici Ponirak – Vranduk kod Zenice, napreduju punom dinamikom. Prema trenutnim planovima JP Autoceste FBiH, ova dionica trebala bi biti završena i puštena u promet do ljeta 2026. godine, čime bi se omogućilo potpuno povezivanje Sarajevskog i Zeničko-dobojskog kantona sve do Žepča.

Iz JP Autocesta FBiH za Klix.ba su potvrdili da se na trasi radi bez prekida, uprkos ulasku u zimski period i otežanim uslovima za izvođenje građevinskih radova. Na terenu je angažovano oko 300 radnika, a na pojedinim pozicijama rad se obavlja u tri smjene, 24 sata dnevno i svih sedam dana u sedmici.

“Radovi teku vrlo dobro. Gdje god je to tehnički moguće, radimo u punom kapacitetu kako bismo maksimalno iskoristili resurse i ubrzali napredak”, naveli su iz Autocesta FBiH za Klix.ba.

Naglašavaju da se radovi neće zaustavljati ni tokom zimskih mjeseci, uz provođenje posebnih mjera zaštite materijala, opreme i sigurnosti radnika, dok se tehnički i geološki izazovi rješavaju paralelno s napredovanjem projekta.

Dionica Ponirak – Vranduk duga je 5,3 kilometra, ali zbog izrazito strmog i geološki složenog terena ubraja se među najkompleksnije na Koridoru 5C. Najznačajniji objekti na trasi su mostovi Vranduk 1 (390 m) i Vranduk 2 (340 m), tunel Vranduk (400 m), te tri vijadukta ukupne dužine oko 300 metara.

Specifičnost projekta je razdvojen lijevi i desni kolnik, i tlocrtno i visinski, zbog činjenice da autocesta prolazi kroz veoma strme padine. Veliki dio trase izvodi se u zasjeku, zbog čega je projektovan i znatan broj visokih potpornih zidova koji se rade tehnologijom armirane zemlje.

Prema trenutnim projekcijama, očekuje se da će potpuno povezivanje ove dionice s dionicom Nemila – Poprikuše biti omogućeno tokom ljeta 2026. godine, čime bi se omogućilo kontinuirano putovanje autocestom od Sarajeva do Žepča.

Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *