Akcize za puteve, a troše se na plate i penzije? RS nikad nije otvorila poseban račun, Schmidt razotkrio zloupotrebe

Redakcija
Autor
3 min čitanja

Novac koji građani plaćaju kroz akcize i putarine prilikom kupovine goriva u Bosni i Hercegovini, zakonom je namijenjen za izgradnju i održavanje puteva, kao i za otplatu kredita za autoputeve. Međutim, praksa u Republici Srpskoj pokazuje da se ta sredstva, umjesto za infrastrukturu, troše za budžetsku potrošnju – uključujući i isplatu plata.

To je, posredno, potvrdio i ministar finansija i trezora BiH Srđan Amidžić (SNSD), komentarišući odluku visokog predstavnika Christiana Schmidta, koji je naložio da se iz duga prema slovenskom “Viaductu” izmirenje izvrši sredstvima sa računa namijenjenog prihodima od putarine RS-a.

“Pozadina čitave ove priče je da se od Republike Srpske uzme novac pa da onda imamo problema u vezi isplate plata, povećanja penzija i svega ostaloga”, izjavio je Amidžić.

No, ovakva izjava sugerira nezakonito korištenje sredstava. Naime, Schmidt je jasno precizirao da se iznos od 120 miliona KM za Viaduct povlači isključivo sa računa za prihode od putarina, koji su namjenski i ne smiju se koristiti za budžetsku potrošnju.

Zakon je jasan – RS ga ignoriše

Zakon o akcizama u BiH, kao i njegove izmjene iz 2017. godine, jasno definišu da se od svake litre goriva 0,25 KM naplaćuje na ime putarine, od čega 0,20 KM ide za izgradnju autoputeva, a 0,05 KM za druge puteve.

Federacija BiH je uredno otvorila posebne račune kako bi razdvojila sredstva – jedan za prihode od indirektnih poreza i drugi isključivo za putarine. RS to nikad nije učinila, iako je to bila zakonska obaveza.

Umjesto toga, sredstva se uplaćuju na jedinstveni račun Uprave za indirektno oporezivanje, bez transparentnog razdvajanja.

Ko gradi puteve, a ko puni budžet?

Schmidtova odluka, kojom nalaže povlačenje novca iz rezervi za putarine za isplatu duga Viaductu, zapravo je indirektno razotkrila višegodišnje netransparentno upravljanje tim novcem. Ministar Amidžić sugeriše da će isplata tog duga ugroziti penzije i plate, iako sredstva za to nikada nisu smjela ni biti korištena iz putarina.

Pitanja o tome koliko je novca od 2018. do danas Ministarstvo finansija RS uplatilo Autoputevima RS-a ostaju bez odgovora. Amidžić nije odgovorio na upite novinara, ali njegova izjava jasno pokazuje da se sredstva namijenjena za ceste možda već godinama koriste za potpuno druge svrhe.

OZNAČENO:
Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *