Bh. firma gradit će ključnu cestu u Splitu: Hering pobijedio i građevinskog giganta Strabag

Redakcija
Autor
3 min čitanja
Foto: Ilustracija

Bosanskohercegovačka građevinska kompanija Hering iz Širokog Brijega izabrana je za izvođača jednog od najvažnijih prometnih projekata u širem području Splita, ostavivši iza sebe snažnu međunarodnu konkurenciju, uključujući i austrijski građevinski gigant Strabag.

Kako su odlučile Hrvatske ceste, Hering će graditi čvorište TTTS u Stobreču, ključno prometno raskrižje koje povezuje već izgrađenu dionicu Mravinci – TTTS s budućom brzom cestom prema Dugom Ratu i Omišu.

Prema pisanju Portala.hr, Hering je ponudio najnižu cijenu – 16,18 miliona eura bez PDV-a, odnosno 20,23 miliona eura s PDV-om, dok je planirani rok izvođenja radova 18 mjeseci.

Pobijedili pet konkurenata, uključujući Strabag

Na tender je pristiglo ukupno pet ponuda, a pored Heringa, u konkurenciji su bile i sljedeće kompanije:

  • Strabag – 17,41 milion eura
  • Texo Molior – Bemax (zajednica) – 17,90 miliona eura
  • Colas Hrvatska – Degal Tehnika (zajednica) – 18,89 miliona eura
  • GP Krk – 19,04 miliona eura

Odlukom Hrvatskih cesta započinje zakonski rok mirovanja od 10 dana, tokom kojeg ponuđači mogu podnijeti žalbu Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Ukoliko žalbi ne bude, s Heringom će biti potpisan ugovor i projekt će zvanično krenuti u realizaciju.

Kružno raskrižje s nadvožnjakom od 232 metra

Čvorište TTTS projektirano je kao denivelirano kružno raskrižje s nadvožnjakom dugim 232 metra, koji će omogućiti direktno uključivanje s brze ceste na postojeću cestovnu mrežu ili nastavak vožnje prema Dugom Ratu i Omišu.

Bez izgradnje ovog čvora, već izgrađena dionica Mravinci – TTTS, koju Strabag gradi posljednje dvije godine, praktično završava u kamenjaru i ne može se koristiti, što ovom projektu daje dodatnu stratešku važnost.

Projekt uključuje izgradnju nadvožnjaka, kružnog raskrižja s ulazno-izlaznim rampama, dodatnih traka za ubrzanje i usporenje, sistema odvodnje te kompletne prometne signalizacije i opreme. Ključni element je i spajanje na Ulicu 4. gardijske brigade, kojom se promet usmjerava prema Splitu, Solinu i Stobreču.

Ključna tačka za rasterećenje Splita

Čvorište TTTS predstavlja polaznu tačku za nastavak brze ceste prema Dugom Ratu i Omišu. Prema podacima Hrvatskih cesta, raskrižje u Stobreču spada među najopterećenija u Hrvatskoj, a nova prometnica trebala bi značajno rasteretiti saobraćaj prije ulaska u uže gradsko područje Splita i Solina.

Projekat je dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije i uvršten je u Strategiju prometnog razvoja Hrvatske za period 2014–2030. Procjene Hrvatskih cesta govore da će kompletna brza cesta prema Omišu zahtijevati oko sedam godina gradnje, dok je čvorište TTTS prvi i ključni korak u nastavku ovog infrastrukturnog projekta.

Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *