Građani Bosne i Hercegovine od danas mogu koristiti novu, 11 kilometara dugu dionicu autoceste koja povezuje Vranduk, Nemilu i Poprikuše. U početnoj fazi, ova dionica bit će dostupna bez naplate putarine.
Riječ je o jednom od infrastrukturno najznačajnijih projekata na Koridoru 5C, kojim se značajno unapređuje cestovna povezanost između Zenice i Žepča, rasterećuje magistralna cesta M-17 te skraćuje vrijeme putovanja na ovom izuzetno frekventnom pravcu.
Izgradnju autoceste na Koridoru 5C podržala je Evropska unija, a nova trasa uključuje tunel “Bosna”, dužine 3,6 kilometara, koji je ujedno i najduži cestovni tunel na Koridoru 5C u Bosni i Hercegovini. Gotovo 4,6 kilometara ukupne trase čine mostovi, vijadukti i tuneli, što dodatno potvrđuje tehničku složenost i zahtjevnost ovog projekta.
Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić istakao je da ovakvi infrastrukturni projekti direktno mijenjaju svakodnevni život građana, povećavaju sigurnost saobraćaja i doprinose ekonomskom razvoju.
Gdje se nalaze ove dionice
Obje dionice nalaze se između Zenice i Žepča, ali se još uvijek ne nadovezuju direktno na već izgrađene dijelove autoceste, piše BiznisInfo.ba.
Ukoliko se iz pravca Sarajeva putuje prema sjeveru, nakon prolaska kroz Zenicu vozači se i dalje moraju vratiti na magistralni put, jer su dionice Vranduk–Ponirak (5,3 kilometra) i Ponirak–Vraca (3,5 kilometara) još u izgradnji. Nakon vožnje magistralom, kod Nemile se uključuje na autocestu, nastavlja dionicom Nemila–Vranduk uz rijeku Bosnu, prolazi kroz tunel Bosna, a po izlasku se ponovo vraća na magistralnu cestu.
Dionica Poprikuše – Nemila
Dionica Poprikuše–Nemila, duga 5,5 kilometara, smatra se jednom od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C. Najznačajniji objekat na ovoj dionici je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja zvanično ponijeti titulu najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercegovini.
Tunel, ranije poznat pod nazivom Golubinja, omogućava izbjegavanje uske i zahtjevne trase kroz kanjon rijeke Bosne, čime se putovanje prema sjeveru zemlje značajno skraćuje i čini sigurnijim.
Dionica Nemila – Vranduk
Druga dionica, Nemila–Vranduk, duga je 6,2 kilometra. Prema ranijim najavama, trenutno je otvorena prva sekcija, koja čini oko dvije trećine ukupne trase, dok bi preostali dio trebao biti pušten u promet tokom naredne godine.
Izgradnja ovih dionica predstavlja važan iskorak u modernizaciji cestovne infrastrukture i značajno će unaprijediti saobraćajnu sliku Bosne i Hercegovine, posebno na pravcu od Sarajeva i juga zemlje prema sjeveru i granici s Evropskom unijom.
