Prijevoznici iz BiH i Srbije prijete blokadama: Ako EU ne reaguje, slijedi haos u martu

Redakcija
Autor
3 min čitanja
Foto: Igor Kralj/ PIXSELL

Prijevoznici iz Bosne i Hercegovine i Srbije ponovo su uputili ozbiljno upozorenje vlastima i evropskim institucijama, poručivši da će ući u radikalne poteze ukoliko se hitno ne promijene pravila koja im ograničavaju boravak u zemljama EU.

Na zajedničkoj sjednici održanoj u Bijeljini okupili su se predstavnici dvije najveće regionalne transportne organizacije, „Pumedtrans“ iz Srbije i Konzorcijuma „Logistika“ iz BiH, kako bi usaglasili dalji nastup prema institucijama Evropske unije i skrenuli pažnju na problem koji, kako navode, direktno ugrožava njihov rad.

Prema trenutnim pravilima, vozači iz ove dvije zemlje u EU mogu boraviti maksimalno 90 dana, što transportnim kompanijama stvara ogromne operativne poteškoće.

Zbog toga firme iz Srbije i BiH mjesecima rade u otežanim uslovima, a prevoznici upozoravaju da se radi o „sistemskim barijerama“ koje bi mogle dovesti do zatvaranja brojnih kompanija.

Predsjednik organizacije „Pumedtrans“, Neđo Mandić, ističe da vožnje kroz pojedine evropske države nikada ranije nisu ulazile u šengenski obračun.

„Vožnja kroz Hrvatsku, Sloveniju, Italiju, Španiju i Portugal ranije se uopšte nije računala kao boravak u Šengenu. Danas situacija izgleda drugačije: za jedan prevoz do Portugalije i nazad treba nam 14 dana, a 12 od tih dana sada se vodi kao šengenski boravak“, rekao je Mandić, prenosi RTRS.

Zijad Šarić, predsjednik Upravnog odbora Konzorcijuma „Logistika“ BiH, naglašava da su obje države u jednakom problemu.

„Ograničenja boravka naših vozača direktno ugrožavaju privredu i transportni sektor Srbije i BiH. Ovo više nije samo logistički izazov, već ozbiljan ekonomski problem“, poručio je Šarić.

Prevoznici insistiraju da se vlasti u BiH i Srbiji konkretnije uključe u razgovore s EU, jer, kako kažu, vozači nisu turisti ni migranti, već radnici koji obavljaju međunarodni prevoz.

„Od šest mjeseci koliko treba da radimo, zbog šengenskih ograničenja možemo raditi samo tri. To ne pokriva potrebe privrede i vodi nas u propast“, upozorio je Mandić.

Šarić dodaje da bi ignorisanje ovog problema moglo izazvati potpuni slom sistema.

„Ako se ništa ne promijeni, u martu ili aprilu nas očekuje veliki kolaps. Nastat će haos“, kazao je.

Na sastanku je zaključeno da, ukoliko do 15. januara Brisel ne ponudi rješenja, prevoznici će posegnuti za rigoroznijim mjerama, čime bi se saobraćaj u regionu mogao dodatno zakomplicirati.

Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *