Sudski vještak o tragediji kod Foče: Sistem i infrastruktura krivi za smrt mlade doktorice

Redakcija
Autor
3 min čitanja

Nakon tragične nesreće kod Miljevine u kojoj je život izgubila 33-godišnja doktorica iz Sarajeva, mnogi traže odgovore šta se zaista dogodilo. Načelnik Foče je odmah sazvao hitan sastanak sa kolegama iz okolnih opština, a SDS je zatražio hitnu obustavu saobraćaja na magistralnom putu Foča – Sarajevo.

Za N1 o ovom slučaju govorio je sudski vještak saobraćajne struke, Ševal Kovačević, koji upozorava da se uzroke nesreće ne može svesti samo na „krivicu stijene“. Po njegovom mišljenju, ključni problemi leže u sistemskim propustima i lošoj infrastrukturi.

“Krivac nije stijena. Odron je posljedica, ali prava odgovornost je na onima koji su zakonski dužni da puteve održavaju i osiguraju siguran promet,” kaže Kovačević.

Na toj dionici puta, poznatoj po odronima, problem traje decenijama. Iako cesta postoji već 45 godina, nedostatak zaštitnih mjera, poput mreža i redovne ophodnje, doveo je do tragičnih posljedica. “Mora se ulagati u prevenciju, posebno nakon kišnih perioda koji povećavaju rizik od odrona,” naglašava stručnjak.

Podsjeća da je još 2016. bio uključen u istragu druge nesreće na istoj dionici gdje su stradali putnici autobusa. “Nadležni očigledno nisu naučili lekciju.”

Kovačević ističe da povećanje kazni za prekršaje neće riješiti problem ako se ne poboljša putna infrastruktura. “Broj vozila je eksplodirao, a ceste nisu prilagođene novim uslovima. Potrebna su ozbiljna ulaganja.”

Prema zakonu, saobraćaj se treba obustaviti na nesigurnim dionicama. “Nije moguće postići stopostotnu sigurnost, ali predvidive opasnosti se moraju ukloniti, dok se to ne desi – saobraćaj mora stati,” upozorava Kovačević.

On razlikuje održavanje i ulaganje: “Samo popravljanje i postavljanje znakova nije dovoljno. Potrebno je betonirati kritične tačke, postaviti zaštitne ograde i redovno kontrolisati stanje puta.”

Takođe, kritikuje i neadekvatan odnos političara prema stručnjacima, koji često nisu konsultovani u važnim odlukama o saobraćajnoj infrastrukturi.

Govoreći o potencijalu izgradnje autoputa, smatra da bi domaće građevinske firme, uz pomoć stranih stručnjaka, mogle podijeliti posao i osigurati bolju sigurnost na cestama.

Na kraju, Kovačević ističe da su bahati vozači i višestruki povratnici veliki problem, ali da loša infrastruktura ostaje glavni uzrok nesreća.

Za kraj, komentarišući situaciju u Sarajevu, navodi da se problemi sa saobraćajem gomilaju zbog dugogodišnjeg zanemarivanja. “Prije 25 godina trebalo je ulagati u javni prevoz, biciklističke staze i transverzale, ali ništa od toga nije urađeno na vrijeme. Danas se bore sa posljedicama divlje gradnje i lošeg planiranja.”

Podeli ovaj članak
Nema komentara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *