Ulazak njemačkog trgovačkog giganta Lidla u Bosnu i Hercegovinu predstavlja jednu od najvećih i najznačajnijih promjena u domaćoj maloprodaji u posljednjih nekoliko decenija – promjenu koja će direktno uticati na cijene, radnike, proizvođače i konkurentske trgovačke lance.
Iako je Lidl BH d.o.o. registriran još 2021. godine, kompanija je godinama radila daleko od očiju javnosti. Bez agresivnih kampanja i velikih najava, fokus je stavljen na ono što se ne vidi odmah – kupovinu zemljišta, izgradnju objekata, logistiku i dugoročnu strategiju, piše HercegovinaInfo.
Danas je jasno da Lidl nije došao “probati tržište”, već ozbiljno investirati. Prema dostupnim podacima, do sredine 2025. godine uloženo je gotovo 500 miliona KM u zemljište, objekte i opremu. Najveći pojedinačni projekat je logistički centar u Lepenici, vrijedan oko 100 miliona eura, koji će biti srce Lidlove mreže u BiH.
Hiljade radnih mjesta širom BiH
Dolazak Lidla znači i snažan impuls tržištu rada. Procjene govore o više od 2.000 novih radnih mjesta u desetinama gradova širom Bosne i Hercegovine. Prve trgovine mogle bi biti otvorene krajem 2026. ili početkom 2027. godine, a paralelno s izgradnjom objekata intenzivno se vrši zapošljavanje i obuka kadrova.
Lidl je već prisutan ili u fazi pripreme u brojnim gradovima, među kojima su Sarajevo, Banja Luka, Mostar, Zenica, Tuzla, Bihać, Brčko, Bijeljina, Doboj, Trebinje, Gradiška, Livno, Kakanj, Travnik, Tešanj, Čapljina, Živinice i mnogi drugi.
Saradnja s domaćim proizvođačima
Važan segment Lidlove strategije je saradnja s bh. kompanijama. Kroz tzv. Dane dobavljača, domaćim proizvođačima ponuđena je mogućnost ne samo plasmana proizvoda u BiH, već i izvoza na police Lidla širom Evrope.
Posebno se ističe činjenica da Lidl u BiH ne traži državne subvencije, niti povlaštene uslove. Zemljište se kupuje, objekti grade po procedurama, a vlasnički odnosi su jasni – što predstavlja rijedak primjer čiste investicije u domaćem okruženju.
Zašto Lidl godinama posluje u minusu?
Iako još nema otvorenih trgovina, Lidl BH već bilježi gubitke – u 2024. godini minus je iznosio oko 23,5 miliona KM, prema podacima Bloomberg Adrije. Međutim, ti gubici dio su planske strategije.
Kompanija sve finansira vlastitim kapitalom, svjesno ulažući unaprijed kako bi u narednim godinama izgradila stabilnu i profitabilnu mrežu. Realne procjene govore da bi Lidl u BiH mogao ući u pozitivno poslovanje između 2029. i 2031. godine, nakon što mreža trgovina bude u potpunosti razvijena.
Šta Lidl mijenja na tržištu?
Dolazak Lidla donosi jaču konkurenciju, pritisak na cijene i profesionalizaciju sektora. Očekuje se da će cijene hrane barem prestati rasti dosadašnjim tempom, dok će domaći trgovački lanci biti primorani na veća ulaganja u logistiku, IT sisteme i kvalitet usluge.
Radnici će imati više izbora i potencijalno bolje uslove, a proizvođači koji mogu odgovoriti visokim standardima dobit će priliku za izlazak na evropsko tržište.
Možda i najvažnije – Lidl donosi novu poslovnu kulturu koja pokazuje da je u Bosni i Hercegovini moguće investirati transparentno, tržišno i dugoročno, bez političkih “repova”.
Lidl ne dolazi da preuzme Bosnu i Hercegovinu, ali dolazi da igra po pravilima – i upravo to bi mogla biti njegova najveća promjena za bh. ekonomiju.
